- 9016 km (Tampere-Peking rautateitse)
- 6675 km (Tampere-Peking linnuntietä)
- ± 2000 €: matkan hinta
- ± 400 rautatieasemaa
- 19 kauttakuljettavaa venäläistä liittovaltiosubjektia (tasavallat, oblastit ja aluepiirit): Leningrad, Novgorod, Tver, Moskova, Vladimir, Yaroslavl, Kostroma, Kirov, Udmurtia, Perm Krai, Sverdlovsk, Tyumen, Omsk, Novosibirsk, Kemerovo, Krasnojarsk Krai, Irkutsk, Ust-Ordynsky ja Burjatia
- 15 merkittävän joen ylitystä, Selenga kahdesti - kerran Venäjällä ja toisen kerran Mongoliassa
- 14 yötä matkalla, joista
- 7 yötä junassa
- 6 eri junaa: InterCity2 180 (Tampere-Riihimäki), Taajamajuna 325 (Riihimäki-Lahti), 'Tolstoi' (Lahti-Moskova), Nr. 2 'Rossiya' (Moskova-Irkutsk), Nr. 6 (Irkutsk-Ulan Bator), Nr. 24 (Ulan Bator-Peking)
- 6 aikavyöhykettä
- 4 valuuttaa (EUR, RUB, MNT, CNY)
- 3 raideleveyttä (Suomi 1520 mm, Venäjä ja Mongolia 1524 mm, Kiina 1435 mm). Mongolian ja Kiinan rajalla vaihdetaan vaunujen telit Kiinan kapeampaan raideleveyteen sopiviksi.
- 2 maanosaa: Eurooppa ja Aasia
- 1 kunnon järvi: Baikal
Soaking up Siberia - Beer
-
They always had *Baltika *somewhere there. Wherever I travel I try to drink
mostly local beers. There's nothing like a pint of tasty never-heard-before
al...
10 vuotta sitten
3 kommenttia:
Kerrotko aikataulutkin, mikäli Tampere-Peking välille voi niitä saada. Entäs jos joku juna myöhästyy toisen lähdöstä, kauanko pitää odottaa seuraavaa? Milloin lähdtään reissuun? Paljonko maksaa Eurona meno-paluu?
Hyviä kysymyksiä. Pistelen noita tietoja tipoittain blogiin, jahka ehdin. Tarkoitus olisi ylläpitää blogia aina tästä matkan suunnitteluvaiheesta itse junailuosuuteen (jonka päivitykset tulevat teknisistä syistä miten sattuu, viimeistään reissun päätyttyä). Ei tässä vielä itsekään tiedä, mitä matkalta oikein voi odottaa. Reissuun lähdetään kesäkuun lopulla.
Laitoin tuohon listaan matkan osapuilleen-hinnan, kun se numeroarvoltaan sopi listan luonteeseen. Sitä voisi myöhemmin avata ja pohtia tarkemminkin...
Lähetä kommentti